Foreningens politik for persondata
Opdateret d. 26-05-2018
Denne persondatapolitik forklarer hvilke personoplysninger vi har i foreningen, og hvordan vi behandler og sikrer dem.
Opsamlede personoplysninger
Kontaktinformation
- Navn
-
Adresse
-
Mailadresse (hvor det er hensigtsmæssigt)
-
Telefonnummer (hvor det er hensigtsmæssigt)
Medlemsstatus
-
Status for medlemsskab (dato for indmelding)
-
Status for kontingentbetaling
Bankinformation
-
Kontonummer for tilbagebetaling af udlæg og havedagsbidrag.
Anvendelse og udveksling af persondata
Kontaktinformation
-
Modtages fra ejendomsmæglere i forbindelse med hushandler
-
Ændringer oplyses af medlemmerne
-
Anvendes til intern kommunikation
-
Deles med bestyrelse og revision
-
Bestyrelsens kontaktinformation deles med Erhvervsstyrelsen og banken samt publiceres på foreningens hjemmeside
Medlemsstatus
-
Deles med bestyrelse og revision i forbindelse med årsregnskab og generalforsamling.
-
Status for kontingentbetaling udleveres i forbindelse med hushandler til ejendomsmæglere til brug for refusionsopgørelsen.
Bankinformation
-
Kontonummeret oplyses af medlemmerne og deles ikke med nogen.
Sikkerhed
-
Kontaktinformation og medlemsstatus vedligeholdes af kassereren under iagttagelse af sædvanlige forholdsregler vedrørende sikkerhed.
-
Bankoplysninger findes kun i banken som liste over faste beløbsmodtagere.
Sletning af persondata
-
Persondata slettes i princippet ved fraflytning, idet oplysninger med relation til foreningens økonomi og regnskab dog først slettes efter 5 år.
-
Ved regnskabsårets afslutning gennemgås persondata med henblik på sletning, jf. ovenfor.
Dataansvarlig
-
Den til enhver tid fungerende kasserer er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger.